Diskuze není oficiální odpovědnou serveru, ale místem pro setkávání lidí se stejnými zálibami.
Redakce serveru planes.cz z logiky věci nemůže za příspěvky ručit a příspěvky nemusejí vyjadřovat její názory. Smajlíky vytvořil (c) Víťa.
V diskuzi nejsou povoleny žádné HTML tagy. Pro přechod na další řádek použijte klávesu "Enter". Odkazy můžete psát formou "link://" (nebo "links://" pro odkazy https).
K častému dotazu na řadu za sebou letících letadel: nejde o letadla, ale viděli jste družice pro satelitní internetové spojení Starlink společnosti SpaceX, které jsou vypouštěny po skupinách a teprve později se rozdělují na příslušné dráhy. Další informace najdete například zde.
PV: jojo, já chtěl napsat "jestli chcíply motory" , myšlenka se rozešla s rukama..
Bugr: Strojníci nejspíš ne... to éro to umí za určitých podmínek samo . Takže když se posere nějaký sensor za pět čínskejch dolarů, může to celý jít do háje zelenýho
chcíply, fuj...
PV:...to jsou věci
simpleflying.com/ana-dual-engine-failure-on-landing/
jestli si chcípli motory tak se nemůžou divit, že to neletělo
PV - tyhle zkratky ... dokazi byt nebezpecne.
Murphyho zákon
Může-li se něco pokazit, pokazí se to.
Aha, tak jako MAX mají svůj MCAS, tak 787 má jakési TCMA udělátko, které umí chcípnout motory A definitive determination of the reason for the dual shutdown will come from a detailed investigation, but in the mean time some pilots current on the 787 have pointed an accusatory finger at the aircraft's Thrust Control Malfunction Accommodation (TCMA) system, which is designed to prevent uncommanded high-thrust when an aircraft is on the ground. Simplistically, TCMA intervenes when the aircraft's weight is on its wheels and the engines are producing high levels of thrust, but the throttles are at or near idle. In such an extremely unusual situation TCMA will shut down the engines to prevent an accident. Uncontrollable High Thrust (UHT) is an extremely rare event that full-authority digital engine control (FADEC - the system that electronically links the pilot's throttle movements to the engine, which includes protections to ensure a powerplant cannot be damaged) has reduced significantly. But UHT is still classed as a potentially catastrophic situation and has prompted aircraft manufacturers to also install extra software on new aircraft to prevent it.
sg:Hele hele, nějakej krotkej
si klidně řvi .....
Zítra bude příležitost k pořízení nějakých fotek na LKVO: www.aerofest2025.cz/
Kontaminované palivo: 1) start byl proveden na palivo v trubkách.... a zbytky v nádrži
2) znamenalo by to ohrožení dalších letadel...., která startovala po něm... ale předpokládám, že letiště od té doby nefunguje.
někdo z fotek/videí po zvětšení tvrdí, že klapky správně 10-15, spoilery na křídlech na vyrovnání náklonu jsou vidět také po startu v činnosti a ta RAT že je venku
tak potvrdili, že mají oba zapisovače. tak snad nejsou moc uškvařený.
a že by přišli o oba motory 400ft nad zemí je hodně podivné...
na druhou stranu, na FR24 mají poslední data právě nad koncem dráhy, 400ft AGL/174kt a pak další nejsou, což by vypovídalo tomu, že neměli štávu...
Indický úřad pro civilní letectví nařídil Air India zkontrolovat celou flotilu 787 s Genx motory
x.com/shukla_tarun/status/1933496541404180563/
petrp: A mimozemšťany...
JM46:..ještě jsme neprobrali třebaaaa.........kontaminované palivo Ne nic, bez dalším fakt to fakt nemá cenu.
petrp: Když se na to zaměřím, tak na začátku tohohle videa je možná i slyšet, ale nedaří se mi jí vidět
x.com/KaleshiBua/status/1933224082620690853
V tý diskuzi zmiňují "dual engine rollback" ale já do toho tolik nevidím
Pavel: diky
JM46..a zase, jestli v této fázi vyletěla sama, tak to znamená problém se strojem, jestli si jí vyhodili v rámci řešení něčeho a zvorali to a hlavně jestli vůbec byla venku.......zapisovače 100 budou čitelné a tak bude všechno.....pokud to bude nějaký pruser Boeinga, víme to do pár dní.
Můj odhad je něco s motivem v kombinaci s chybou posádky (omezení FBW) a krátkou dráhou na přerušení vzletu
Případů kdy posádka něco řeší a zapomene letět je mnoho.
Na A.netu někdo vylepšil screenshot z videa a tvrdí tam, že byla venku RAT
i.ibb.co/7tkgvM4S/Screenshot-2025-06-12-at-12-39-49.png
petrp: Asi jo no. Nebo jestli nemohli být blbě naložení od začátku, že to nechtělo letět.
Jirkapilot: spalovali palivo
Pavel: to jsem pochopil...jen ne to, proc to od Budapesti zehlil ve 14.000 ft
Jirkapilot:....protiletící drony neměly prý T-CAS
Jirkapilot: uzavření izraelského vzdušného prostoru a návrat zpět do PRG
petrp: nocni vyhlidkac ve 14.000 ft?
Záznamů je více než zobrazených 1500
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Funkci TCMA má většina moderních motorů, jde o to, že když FADEC ztratí možnost ovládat průtok paliva, tak v případě letadla na zemi motor vypne, a ve vzduchu omezí dodávku na volnoběh.