Z hlediska počtu provozovaných spojů za září vyhodnotil server Simple Flying pětici největších evropských nízkonákladových provozovatelů následovně:
5. Jet2 – 379 spojů
4. Eurowings – 400
3. Wizz Air – 776 (s odletem nebo příletem v Evropě)
2. easyJet – 1.018, z toho 209 vnitrostátních
1. Ryanair – 2.398
Výše uvedené pořadí nízkonákladovek asi udiví jen málokoho. Zajímavé jsou však výrazné rozdíly mezi výkony velké trojky a dalších společností.
Wizz Air na třetím místě provozují takřka stejný počet linek jako Eurowings a Jet2 dohromady. Ryanair zase provozuje více linek než easyJet a Wizz Air dohromady.
Pokud by se soudilo podle plánů na rozšíření kapacit, propast mezi velkou trojkou a zbytkem nízkonákladové Evropy se bude prohlubovat. Nejrychleji poroste Wizz Air následován Ryanairem. easyJet bude mít ve střednědobém horizontu problém držet krok s Ryanairem a Wizz Airem, neboť si nezajistil dostatek objednávek na nová letadla.
(Foto: Gridpoint Consulting, RTE, planes.cz)
Jen bych podotkl, že Eurowings je de fakto low cost LH.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
EasyJet pořád malou naději má. Pokud se Boeingu konečně v brzký době povede rozjet předávání nových letadel, odstraní všechny defekty a číňani nebudou nic chtít, tak mají šanci mít nový letadla za dva až tři roky. A pokud chtějí růst, nic jinýho, než se odvrátit k Boeingu jim nezbyde.