Lety Smartiwngs z Prahy do Tel Avivu (QS1286), Valencie (QS1054), Splitu (QS1082) a Nice (QS1030) nosí také označení kódem Eurowings. Stejně tak je to ve směru opačném. Cestující tak mohou „s Eurowings“ doletět s přestupem v Praze do dalších čtyř destinací. Jedná se o další zpevnění vztahů dvou spřízněných aerolinek se základnou na letišti Václava Havla. Eurowings pražskou základnu otevřel na podzim 2021. Silnější konkurenční boj to však přineslo jen na krátko. Už v březnu 2022 se Smartwings a Eurowings spříznily a přišly s první fází codeshare dohody.
Německý dopravce v Praze tento rok odbavil zatím zhruba 300 000 cestujících, jde o meziroční nárůst o 30 %. K růstu jistě přispěly i nové linky, které tento rok otevřel. Jmenovitě jde o Korfu (2x týdně), Rhodos (2x týdně), Zakynthos (1x týdně), Ženevu (4x týdně). Linky zajišťují celkem tři letadla, která jsou na pražské základně umístěná. Jde o dva Airbusy A320 a jeden Airbus A319.
Eurowings také oznámil jednu novou linku z Prahy do zimního letového řádu 2023, avšak tato oznámení je třeba v případě německého dopravce brát s velkou rezervou, neboť jeho linky z Prahy se už delší vyznačují jepičím životem. Například vloni oznámená nová linka EW4248 na Mykonos vydržela v provozu pouhé čtyři týdny (po inauguračním letu 2. 6. 2022 se uskutečnily ještě 9. a 23. června, let 16. června byl zrušen stejně jako o týden později i celá linka). Ještě větší propadák byly linky do Hurghady a Marsa Alam v Egyptě, u kterých došlo k oznámení, dokonce i propagaci na sociálních sítích, ale nikdy neodstartovaly.
Do Agadiru má linka EW4270 začít létat od 1. listopadu 2023. Nemá však pravidelný letový řád. Dle rezervačního systému bude během zimní sezony v provozu operativně podle potřeby. Praze chybí pravidelné a pevné spojení s Marokem už od doby, co začala pandemie.
Do čtvrtého největšího města v zemi Marrákeše létal Ryanair do března 2020. Linka FR5309 létala 2x týdně. Do největšího marockého města Casablancy létala pro změnu Air Arabia Maroc. Linka 3O153 byla v provozu 2x týdně. Zrušena byla v únoru 2020. V současnosti míří z Prahy do Maroka pouze charterové lety Smartwings na objednávku cestovních kanceláří. Česká letadla přistávají v Agadiru a Nadoru.
Připravil: Martin Bernict
měl by se na to podívat antimonopolní úřad. EW i QS mají codeshare třeba na Malagu a po stažení FR zvedli ceny většinou se pohybovaly kolem 6-8tKč v holém základu. QS je nechvalně známé svojí kvalitou služeb i horentními cenami. kolem 7-9tKč low cost servis kamkoli. Bonbónek byla Preveza v červnu, kde za letenky s odbaveným zavazadlem na 2 hod let chtěli jako za cestu do New Yorku. 15tKč. Kromě nás tato situace poškozuje i letiště Prahu. Morava stále raději kvůli cenám, D1, dopravě volí Vídeň, Katovice i Krakov a rozdíly v cenách jsou často: 40-60%. Samoregulace trhem v době nedostatku kapacit je omezená. Opravdu to nikomu nevadí?
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Proč by měl nějaký úřad určovat ceny soukromím společnostem? To že na tu linku nevstoupí jiný dopravce je jen jeho rozhodnutí. Asi to není až tak zajímavá destinace. A k těm cenám, zkuste si zaletět i z velkého letiště někam kam léta jen jeden dopravce a není konkurence. Budete nepříjemně překvapen.
TVS má špatnou pověst jen u takových jako jste vy. Jedná se o úplně normálního dopravce kde dostanu naprosto stejný servis jako u konkurence.