Boeing 787-8 (VT-ANB) společnosti Air India letící na lince AI171 z Ahmadábádu (AMD) na londýnské letiště Gatwick havaroval krátce po startu z dráhy 23. Posádka vyhlásila po vzletu nouzi a hlásila nedostatečný tah a vztlak. Na palubě bylo podle agentury ANI celkem 230 cestujících a 12 členů posádky. Kapitán letu měl nalétáno 8200 hodin, druhý pilot 1100 hodin. Regulátor DGCA oznámil, že nouzi vyhlásil druhý pilot, z čehož lze soudit, že kapitán byl pilot letící. Letoun byl starý 11 let a 5 měsíců.
Podle údajů ze služby Flightradar24 dosáhlo letadlo výšky asi 120 m nad zemí a rychlosti 320 km/h. Z fotografií je zřejmé, že letoun měl před pádem stále vysunutý podvozek a videa jasně ukazují, že letadlo mělo potíže s nabíráním výšky. Boeing se zřítil na domy v hustě obydlené rezidenční čtvrti města. Zasažen má být kampus veřejné lékařské vysoké školy B.J. Medical College.. Sanitky přivážejí do nemocnice raněné, zřejmě postižené z míst dopadu letadla.
Sociální sítě ukazují videa a fotografie černého kouře stoupajícího za perimetrem letiště a hořící trosky zcela zničeného letadla.
Uvedené video tragického letu lze srovnat např. s videem vzletu Dreamlineru zde, které jak se zdá potvrzuje názory odborníků, že klapky mohly být zasunuty. Samozřejmě s výhradou toho, že kvalita videa z katastrofy letu AI je velmi nízká.
Letadlo se zřítilo na kampus veřejné lékařské vysoké školy B.J. Medical College. Sanitky přivážejí do nemocnice raněné, zřejmě postižené z míst dopadu letadla. Oficiální informace uvádějí rostoucí počet obětí. V době psaní příspěvku okolo 16. hodiny bylo z trosek letadla vyproštěno již přes 150 obětí. Úřady se obávaly, že z osob na palubě nikdo nepřežil. Jeden cestující, sedící u nouzového východu, podle nejnovějších zpráv vyvázl z nehody se zraněními. Celkový počet obětí je k večeru našeho času udáván na 294, toto číslo však dále poroste. Kromě osob na palubě jsou dalšími oběťmi osoby z ubytovacího zařízení v místě pádu letadla.
Havarovaný Boeing 787-8 imatrikulace VT-ANB (výrobní číslo 36279, rok výroby 2013), byl necelých dvanáct let starý. Dopravci Air India byl podle dat stránek planespotters.net dodán na přelomu ledna a února 2014. V komerčním provozu u Air India sloužil od února 2014. Boeing byl poháněn dvěma motory GEnx-1B64. Kapacita tohoto konkrétního Dreamlineru byla 256 cestujících (238 míst v ekonomické a 18 v obchodní třídě). Od května 2019 létal s drobnou samolepkou připomínající 150. výročí narození Mahátmy Gándhího. Společnost Air India byla ještě dnes ráno dopravcem provozujícím flotilu 34 Boeingů 787 Dreamliner. Havarovaný stroj byl jedním ze 27 menších typu B788, dopravce dále provozuje sedm větších B789.
Na palubě havarovaného letadla nebyli žádní Češi. Dopravce Air India na svém účtu v síti X uvedl, že na palubě bylo 242 cestujících a členů posádky. Z nich 169 bylo indické národnosti, 53 britské národnosti, jeden kanadský občan a sedm portugalských občanů. Dále uvedl, že zranění jsou převáženi do nemocnic.
Další informace budeme průběžně doplňovat. (Foto: Financial Express, EPA, @TulsiPotus, Reuters, India News TV, Flightradar24, planes.cz)
Co přežil říkal, že se ozvala silná rána
Ty klapky nemuze naprosto nikdo videt jestli byly zatazene nebo ne. Diky za video od redakce s jinou startujici 787 videno z totalni blizkosti. Najdete si na YT jakekoliv video z urcite vzdalenosti a nemate sanci to na kridle 787 rozpoznat i kdyz jsou ta videa v super kvalite.
Typovku na 787 nemam ale neverim ze na tak modernim letadle nezaznelo configuration error tzn zvukova vystraha pri nastaveni tahu motoru pro vzlet ze klapky nebyly vysunuty pro vzlet.
Zda se mi to spise jako ztrata tahu jednoho nebo obou motoru ale neda se s urcitosti rici nic.
Když jsem to video viděl poprvé, neměl jsem souvislosti a myslel si, že havarovali při přistávání...
Podľa videa má lietadlo ešte vysunutý podvozok, ale chýbajú vztlakové klapky.
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
takovéto informace můžeš klidně pustit z hlavy...