Americký dopravce Breeze Airways potvrdil, že využívá motory z letadel A220, které dříve provozoval EgyptAir. Firma zdůraznila, že bývalá letadla EgyptAiru u aerolinky nelétají.
Breeze Airways jsou s objednávkou 90 letadel A220 jedním z největších zákazníků tohoto typu. Společnost měla ke konci března ve své flotile 34 exemplářů.
Leasingová společnost Azorra vykoupila od EgyptAiru celou flotilu 12 letadel A220 a nyní je nabízí zákazníkům na náhradní díly nebo jako celá letadla. Vzhledem k chronickému nedostatku náhradních dílů je pro Azorru nyní výhodnější letadla kanibalizovat a díly prodat či v případě motorů i pronajmout jiným provozovatelům tohoto typu.
EgyptAir se vloni své flotily A220 zbavil kvůli vleklým problémům s motory Pratt & Whitney 1500G. Nejstarší letadlo EgyptAiru je ze září 2019, takže jde o relativně nová letadla. EgyptAir měl s letouny problémy od začátku a aerolince se nikdy nepodařilo uvést celou flotilu do provozu, přičemž za její pronájem dopravce platil okolo 38 milionů dolarů ročně. Aerolinka cituje „trvající výskyt poruch motorů“. V únoru 2024 oznámila společnost Azorra, výkup všech 12 letadel.
Kromě Breeze Airways využívají na základě kontraktu s Azorrou bývalá letadla EgyptAiru jako donora náhradních dílů také Delta Air Lines.
Jeden stroj uplatnila Azorra u Cyprus Airways (5B-DEC). (Foto: Air teamimages, Air Data News, Aviation A2Z, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
dobrý oddíl...jeden článek o kolizi na Sri Lance, druhý o kolizi v Egyptě...