Již delší dobu se spekuluje o tom, že se Korean Air zbaví své flotily deseti letadel Airbus A220. Zpráva agentury Bloomberg citovala nejmenované zdroje obeznámené s jednáními v této záležitosti a uvedla, že letecká společnost zatím žádné rozhodnutí neučinila a může se nakonec rozhodnout regionální letadla ponechat. To vloni potvrdil i mluvčí společnosti. Situace se přesto pro A220 nevyvíjí příznivě. Korean Air zřejmě využití pro A220 ve své síti stále vidí.
Čtyři letadla, tj. 40 % flotily A220, jsou kvůli problémům s motory Pratt & Whitney PW1000G dlouhodobě mimo provoz. Nadále bude obtížné obhájit setrvání A220 ve flotile, pokud potíže s motory budou i nadále dlouhodobě ovlivňovat provoz.
Zatím nebyl publikován žádný termín, kdy se očekává návrat letadel A220 do provozu. Neexistence závazného časového rámce k opravě odpovídá situaci, se kterou se potýká většina provozovatelů A220.
Například Egyptair kvůli zmíněným problémům s motory PW celou flotilu 12 letadel A220-300 prodal leasingové společnosti Azorra.
Letadla A220 jsou průměrně sedm let stará. Korean Air převzaly první A220-300 v prosinci 2017 a poslední v březnu 2019.
Korean Air využívají A220-300 na vnitrostátních a regionálních trasách. (Foto: wikipedia, Food & Wine, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém