FedEx objednal další Boeingy 777F a ATR. Vyřazení MD-11F se odkládá

  • 25.03.2025 12:54

FedEx konvertoval svých osm opcí na Boeing 777F na pevné objednávky. Tři exempláře mají být dodány v roce 2026, zbývajících pět v roce 2027. Půjde tedy o některé z posledních vyrobených strojů 777F. Nadcházející standardy ICAO neumožňují po roce 2027 tato letadla (a taktéž 767) vyrábět (pro civilní využití), neboť nové emisní a hlukové normy nesplňují. FedEx má flotilu 58 letadel 777F, z nichž 56 je v aktivním provozu. Průměrné stáří je přes 9 let.

Společnost ATR potvrdila objednávku FedEx Corp. Na deset letadel ATR 72-600F, které budou dodány v letech 2027-2029. ATR 72-600F nabízejí platící zatížení 9,2 tuny, mají velké nakládací dveře umožňující použít standardní nakládací zařízeni Unit Load Devices (ULDs). Objem prostoru pro náklad je 75 m3. FedEx má v aktivní službě 27 letadel ATR42/72 v průměrném stáří 21 roků.

FedEx zároveň posunuje termín odchodu MD-11F do výslužby z roku 2028 na rok 2032. Společnost jich má 21 exemplářů v aktivním provozu. Jejich průměrné stáří je 31 rok. FedEx si tím vytváří manévrovací prostor pro postupné nasazení perspektivních nákladních letadel, jako jsou Airbusy A350F a/nebo Boeingy 777-8F.

Flotila FedEx nyní čítá 471 letadel, z toho 437 v aktivní službě. Průměrné stáří parku je takřka 18 let.

Největší část flotily tvoří Boeingy 767F, kterých je v aktivní službě 137 jednotek, přičemž jejich průměrné stáří je 6 let.

Nejstaršími letouny flotily jsou 757F, kterých má FedEx v aktivní službě 77, a které jsou v průměrném stáří 33 let.

V mezidobí FedEx využívá posledních příležitostí a objednává osvědčené 777F. 

(Foto: wikipedia, @Evolved to Win, Cargo Facts, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace