FedEx konvertoval svých osm opcí na Boeing 777F na pevné objednávky. Tři exempláře mají být dodány v roce 2026, zbývajících pět v roce 2027. Půjde tedy o některé z posledních vyrobených strojů 777F. Nadcházející standardy ICAO neumožňují po roce 2027 tato letadla (a taktéž 767) vyrábět (pro civilní využití), neboť nové emisní a hlukové normy nesplňují. FedEx má flotilu 58 letadel 777F, z nichž 56 je v aktivním provozu. Průměrné stáří je přes 9 let.
Společnost ATR potvrdila objednávku FedEx Corp. Na deset letadel ATR 72-600F, které budou dodány v letech 2027-2029. ATR 72-600F nabízejí platící zatížení 9,2 tuny, mají velké nakládací dveře umožňující použít standardní nakládací zařízeni Unit Load Devices (ULDs). Objem prostoru pro náklad je 75 m3. FedEx má v aktivní službě 27 letadel ATR42/72 v průměrném stáří 21 roků.
FedEx zároveň posunuje termín odchodu MD-11F do výslužby z roku 2028 na rok 2032. Společnost jich má 21 exemplářů v aktivním provozu. Jejich průměrné stáří je 31 rok. FedEx si tím vytváří manévrovací prostor pro postupné nasazení perspektivních nákladních letadel, jako jsou Airbusy A350F a/nebo Boeingy 777-8F.
Flotila FedEx nyní čítá 471 letadel, z toho 437 v aktivní službě. Průměrné stáří parku je takřka 18 let.
Největší část flotily tvoří Boeingy 767F, kterých je v aktivní službě 137 jednotek, přičemž jejich průměrné stáří je 6 let.
Nejstaršími letouny flotily jsou 757F, kterých má FedEx v aktivní službě 77, a které jsou v průměrném stáří 33 let.
V mezidobí FedEx využívá posledních příležitostí a objednává osvědčené 777F.
(Foto: wikipedia, @Evolved to Win, Cargo Facts, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém