Letecká společnost EgyptAir, založená v roce 1932, je národním dopravcem Egypta a jednou z nejstarších leteckých společností na světě. Od svého prvního letu v roce 1933 na trase Káhira–Alexandrie se rozrostla a nyní nabízí spojení do více než 70 destinací v Africe, Asii, Evropě, na Blízkém východě a v Severní Americe. V současné době je členem Star Alliance. Pro cestující to znamená možnost sbírat a využívat míle v rámci tohto Alliance programu.
Letiště Václava Havla Praha, hlavní mezinárodní letiště České republiky, bylo otevřeno v roce 1937 a od té doby se stalo klíčovým dopravním uzlem ve střední Evropě. Nabízí spojení do desítek destinací po celém světě a slouží jako významný bod pro cestující i nákladní dopravu.
Historie přímých letů mezi Prahou a Káhirou sahá do minulosti, kdy České aerolinie provozovaly tuto linku až do roku 2011. Po třináctileté přestávce bylo toto spojení obnoveno 9. července 2024, kdy EgyptAir zahájil pravidelné lety mezi oběma metropolemi. Linka je provozována nyní dvakrát týdně – v úterý a v neděli – s odletem z Prahy v 15:20 a příletem do Káhiry ve 20:10. V opačném směru letadlo odlétá z Káhiry ve 11:20 a přistává v Praze v 14:20. Na této trase je nasazován Boeing 737-800 s kapacitou 154 cestujících. Nicméně na lince se již objevil i Airbus 321neo.
Obnovení této linky přináší cestujícím nejen přímé spojení mezi Českou republikou a Egyptem, ale také možnost pohodlných přestupů do dalších destinací v Africe, Asii a na Blízkém východě. V roce 2023 cestovalo mezi Prahou a Egyptem téměř 700 tisíc cestujících, což svědčí o velkém zájmu o toto spojení.
Díky přímým letům mezi Prahou a Káhirou se otevírají nové příležitosti pro cestovní ruch, obchodní spolupráci a kulturní výměnu mezi oběma zeměmi. Cestující tak mohou snadněji objevovat historické památky, jako jsou pyramidy v Gíze, či využívat navazující lety do dalších exotických destinací.
Na dnešní speciální akci, která se konala v prostorách hotelu NH Collection Prague Carlo IV, zástupce společnosti EgyptAir pan Shreef Abuelazm - District Manager představil pozvaným hostům historii společnosti EgyptAir, stejně tak i významné turistické cíle v Egyptě. Dále byla oznámena nová adresa kanceláře společnosti EgyptAir pro Českou repbuliku, která se nachází přímo v centru Prahy - na náměstí I. P. Pavlova na Praze 2. V rámci této speciální akce promluvil i host - velvyslanec Egyptské arabské republiky v České republice - jeho Excelence pan Said Mohamed Elsaid Hindam, který sdělil že bude velmi potěšen, když bude EgyptAir lítat do Prahy z Káhiry každý den. Natož zástupce EgyptAiru potvrdil plán jednak v navýšení počtu míst (tzn. změnou typu letadla na lince) a dále dle vývoje i to, že bude rozšířen počet letů tak, aby létaly každý den. Dalším hostem na této speciální akci byl i zástupce Letiště Václava Havla Praha - Marek Kroutil, manažer pro rozvoj cestovního ruchu a leteckých linek.
Pro hosty této speciální akce bylo představeno také menu, nabízené na všech letech v rámci business class. Zástupce společnosti EgyptAiru zdůraznil jednu věc - EgyptAir na svých letech nabízí výběr ze 3 teplých jídel, a to i pro cestující ve třídě Economy. Sdělil také, že spousta klientů je překvapená, když přijdou na letiště, nesou s sebou svačinu a pak jsou mile překvapeni tím, že jim je nabídnut výběr ze 3 teplých jídel.
Součástí této akce bylo i oznámení společnosti EgyptAir, že od půlnoci ze dne 02.12.2024 na 03.12.2024 bude na portálu společnosti EgyptAir zahájena promoakce na prodej letenek, kde sleva může dosáhnout až 50 % ceny letenky. Cestující si tedy mohou vyzkoušet si business třídu, a to nejenom na letech mezi Prahou a Káhirou, ale i na dalších letech, kde EgyptAir nabízí v rámci Afriky či Dálného východu - viz jejich stránky www.egyptair.com.
Na závěr speciální akce pak výše uvedení hosté společne se zástupkyní hotelu NH Collection Prague Carlo IV vylosovali věcné ceny, kde nejvyšší cenou byla letenka pro 2 osoby v ekonomické třídě z Prahy do Káhiry a zpět.
Připravil: Jiří C. Břicháček
Ruzyňské letiště se skutečně stalo od otevření v roce 1937 dopravním uzlem ve střední Evropě. Text už ale nedodává, že jím už také metizím přestalo být (pokud nemyslíme přestupní uzel na MHD).
Statistiky kdysi počty cestujících v tranzitu (vždy zanedbatelný) a v transferu udávaly. Když se dívám do historie, tak v letech 2006-2010 bylo na odletu 4-5 mil. místních a zhruba 1,2 mil. přestupujících (transfer). Tranzitních byly jen desítky tisíc. Situace se radikálně změnila v roce 2011 (už jen 1 milion) a v letech 2012-2013 (necelých 500 tis. odlétajících). Od roku 2014 až do 2019 je hodnota zhruba stejná - 200 000 přestupujících na odletu. Jen v roce 2015 se zjevilo 150 000 cestujících v tranzitu - to tuším Íráncům odmítali v západní Evropě prodávat palivo, a proto na zpáteční cestě do Teheránu tankovali v Praze. Pozdější statistiky už nemám. Buď jsem je nedoplňoval, nebo je neuváděli.
P.S. Neměl by ten článek být označen jako reklamní sdělení?
Dobrý den, pane Čechu,
název Česká republika používáme proto, že to je název správný, tradiční a obecně přijímaný. Děkuji za námět, ale setrváme u něj
Dovolím si nesouhlasit:
"Letiště Václava Havla Praha, hlavní mezinárodní letiště České republiky, bylo otevřeno v roce 1937 a od té doby se stalo klíčovým dopravním uzlem ve střední Evropě!
Praha je nástupní a výstupní bod a nikoli přestupní, nenašel jsem kolik procent tranzitních cestujících v Praze je, ale nebude to 10 procent a jejich počet se snižuje.
Takže "klíčový dopravní uzel"?
Pro úplnost:
Linka Z Prahy do Kahiry byla zahájena cca 1960 +, (mohl bych to najít přesně ) jak ČSA tak Egyptairem, který na ní používal typy Vickers Viscount, Comet-4, Il-18,Il-62,B-707 a Tu-154 , jeden čas pod názvem United Arab Airlines (přechodné spojení se Syrian Arad AL)
Bořivoj Čecha: Za mě tedy Česko tahá strašně za uši. Česká republika republika zní daleko lépe.
Pro pana Břicháčka.
Proč používáte název Česká republika? Co má dělat politický název země s cestováním k moři?
Tak buď používejte názvy zemí jako Česko a Egypt a nebo Česká republika a Egyptská arabská republika.
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
M_V: zdravím a díkes, je to takový výstup z Public relations