Qantas ukázal uspořádání kabiny Airbusu A321XLR

  • 30.08.2024 12:24

V dubnu 2025 zahájí Qantas komerční lety letouny Airbus A321XLR. V rámci příprav na nástup nového modelu představil Qantas uspořádání kabiny obchodní a turistické třídy. Letadla budou konfigurována pro 177 cestujících, z toho 20 v obchodní třídě.

Nejspíš překvapí, že sedačky nejsou vybaveny obrazovkami individuálního zábavního systému a příliš se nebudou lišit od těch, které dnes najde cestující obchodní třídy na palubách Boeingů 737. Jsou takřka identické s těmi, které jsou v obchodní třídě letadel A220. Namísto zastavěných obrazovek budou cestující odkázáni na svá vlastní zařízení a aplikaci s přístupem k portálu Qantas Entertainment App. Cestujícím budou k dispozici rozhraní USB-C a USB-A a bezdrátové napájení. Síť 220 V nebude k dispozici. Sedačky budou v uspořádání 2+2.

Airbusy A321XLR kromě jiného umožní dopravci nabízet více prémiových míst, neboť Boeingy měly pouze 12 míst obchodní třídy.

V první vlně budou A321XLR využívány na vnitrostátních linkách a trasách do blízkých tichomořských destinaci s typickou délkou letu do 5 hodin. Vzhledem k dlouhému doletu nasadí následně Qantas letadla také na linku s dobou letu do 10 hodin. V tom to případě budou letadla vybavena v obchodní třídě sedačkami, které umožní sklopení do horizontální polohy. S tím bude zřejmě souviset i lépe vybavená obchodní třída. 

Turistická třída bude mít o 9 % vyšší kapacitu proti Boeingům 737. Kromě několika řad XXL bude rozteč sedadel 30 palců jako u Boeingů. Proti Boeingu však budou sedadla o 1,5 cm širší. K dispozici bude port USB-C. Bude se jednat o stejné sedačky, jaké budou na palubách letadel A350 projektu Sunrise.

Letadla budou vybavena velkými odkládacími policemi pro odbavená zavazadla Airspace XL, která poskytnou cestujícím o 60 % více objemu proti Boeingům 737. Dojem z prostornějšího interiéru umocní větší a lépe položená okna než u typu 737. Airbus je proti Boeingu 737 také tišší.

Pro dopravce jsou nová letadla nejenom příležitostí zvýšit kapacitu a přitom poskytnout cestujícím více komfortu, ale také snížit provozní náklady. Delší dolet letadla (8 700 km) otevře dopravci nové trhy a poskytne vysokou flexibilitu při plánování letů. V úvahu připadají linky jako Adelaide-Singapur, Canberra-Singapur, Darwin – Perth nebo trasy do Indie a Malajsie. Dolet Boeingu 737-800 je pro srovnání takřka o 3000 km kratší. Na některých linkách mohou Airbusy XLR nahradit, případně doplnit Airbusy A330 nebo Boeingy 787.

Příchodem A321XLR společnost zahájí přechod od starších Boeingů 737. Těch společnost provozuje 75 a budou nahrazeny během 10 let. Qantas zatím podepsal 28 objednávek na A321XLR a na další má opci. (Foto: executivetraveller.com, @AvSourceNews)


Fotografie k článku



Komentáře



Ouha (...24.72...)
31.08.2024 11:03
ETOPS

Docela by mě zajímalo jestli s tím budou lítat ten Mauricius z Perthu, s jakým ETOPSem to dají, je to celou dobu nad vodou a letiště na přímé cestě ani jedno

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace