Zpoždění Boeingů má negativní dopady na výsledky Southwest Airlines

  • 24.03.2024 08:01

Předseda odborového svazu pilotů společnosti Southwest Airlines je stále více znepokojen tím, co popsal jako „znepokojující trhliny v provozu dopravce“.

V dopise členům odborového svazu dne 16. března 2024 předseda Southwest Airlines Pilots Association (SWAPA) Casey Murray uvádí, že mnoho problémů letecké společnosti je způsobeno zpožděním dodávek Boeingů 737 MAX 7.

Společnost, jejíž provoz je postaven okolo Boeingů 737-700, musí při absenci verze 737 MAX 7 nahrazovat starší letadla modelem MAX 8, který má větší kapacitu. Zatímco model -700 má kapacitu 143 cestujících, MAX 8 je pro 175 cestujících. V důsledku toho na mnoha linkách létají letadla nedostatečně využitá, což má negativní vliv na hospodářské výsledky společnosti.

Murray zmiňuje, že závislost na verzi 737 MAX 8 přináší „určitou úroveň rizika“. Dále zmiňuje, že po nedávných událostech si mnozí v oboru kladou otázku, zda bude Boeing 737 MAX 7 vůbec někdy certifikován. Southwest jsou zdaleka největším zákazníkem MAX 7.

Dopravce spoléhá na 307 objednaných letounů Boeing 737 MAX 7, které mají nahradit stávajících 387 letounů 737-700. MAX 7 je přirozeným nástupcem verze -700 s ideální velikostí pro provoz na linkách s krátkými obrátkami na letištích s vysokou frekvencí.

Po několika odkladech Boeing vloni ujišťoval Southwest, že koncem letošního roku dodávky letadel zahájí. To se nyní zdá prakticky vyloučené. Termín sklouzne v lepším případě do roku 2025.  

Southwest již škrtly 737 MAX 7 ze svého letošního letového řádu, omezily nábor pilotů a palubního personálu. Kvůli dalšímu zpoždění dodávek budou Southwest nuceny převzít další MAXy 8, což ve svých důsledcích ještě více podkope ziskovou marži společnosti. MAX 8 se tak posunuje do pozice páteřního letadla a park společnosti se tím pádem vyvíjí v rozporu se strategií společnosti a jejím dlouhodobě úspěšným modelem.

„Možná jsme už dosáhli bodu, kdy již nejsme schopni umístit letouny správné velikosti do správného segmentu sítě“, řekl Murray. Je přesvědčen, že obchodní rozhodnutí společnosti musí být přehodnocena.

Southwest jsou tradičním zákazníkem Boeingu a od svého založení před 57 lety spoléhají na Boeingy 737. Jiné typy společnost provozovala pouze zcela výjimečně a jen po krátkou dobu. (Foto: FlightAware, Southwest Airlines Community, Southwest Airlines Newsroom, planes.cz)

 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
25.03.2024 07:33
Problém

No jo, je to problém. Existuje sice možnost objednat stroje někde jinde, jenže: A319neo - dodávky - malý zájem o verzi, výrobce má plno na 4-5 let, Embraer E195E2 - opět výrobce nestíhá dodávat - pomalá výroba, zamluveno na 3-4 roky. A220 - totéž, navíc problémy s motory. Leda sehnat leasing, ale zpoždění Maxů už vycucalo skoro všechny volné stroje, teď se už přeplácí. A co staré? Ty v dobrém stavu létají, špatný stav nikdo nechce.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace