Vloni dosáhly Air Serbia historicky nejlepších hospodářských výsledků. Firma oznámila zisk 40,5 milionu eur a výnosy 627 milionů eur. Proti roku 2022 se zisk takřka zdvojnásobil. Společnost přepravila 4,2 milionu cestujících.
„Dosahujeme rekordní ziskovosti, a to bez jakýchkoli vládních dotací“, zdůraznil generální ředitel Air Serbia Jiří Marek v rozhovoru pro AeroTime na konferenci v Berlíně ve dnech 13. a 14. března 2024.
V loňském roce přidaly Air Serbia do své sítě dalších 23 nových destinací. Tak, jak roste počet cestujících i počet destinací, Bělehrad se proměňuje ve významný regionální uzel. Okolo 40 % cestujících v Bělehradě vloni tranzitovalo. Je to o 5 p.b. více než v roce 2022.
Flotilu Air Serbia do konce roku 2024 rozšíří pět letadel ATR a dva letouny A330. První A330 byl očekáván v květnu, termín se posunul na červenec. Druhý bude dodán v září či říjnu. Flotila dálkových letadel A330 se tím zvýší na čtyři.
Oba zmíněné letouny A330 zachovají původní interiérové vybavení od Etihad. Společnost zvažuje, že první dva A330 dostanou stejnou konfiguraci i interiér. Společnost také plánuje pilotní projekt individuální zábavy IFE na platformě BlueBox. Pokud bude výsledek zkoušek pozitivní, zábavní systém se rozšíří na další letadla flotily. (Foto: Air Serbia, planes.cz)
Když to dokáže Air Serbia v o polovinu chudším srbsku dotáhnout takto daleko, proč to nedokážou naše ČSA?
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Protože oni mají motivaci něco vybudovat a chtějí, kdežto u CSA byla motivace opačná, rozebrat, rozkrast a za hubičku předat Smartwings, kteří nemají potřebu sami sobě budovat konkurenci.