Japan Airlines utrpí kvůli srážce na Hanedě ztrátu přes 100 milionů dolarů

Provozní ztráty

Japan Airlines (JAL) odhadují, že provozní ztráta způsobená katastrofou letu JL516 na letišti Tokio Haneda bude činit asi 105 milionů dolarů.

Jedná se o provozní ztrátu, nikoliv škodu způsobenou zničením dva roky starého Airbusu A350-900. Tu pokryje pojištění „all-risks“ sjednané s pojišťovnou AIG.

Za devět let od zahájení provozu letadel A350-900 se jedná o první totální ztrátu tohoto letadla.

Evakuace letadla

Při spěšné evakuaci 379 osob z hořícího AIRBUSU utrpělo drobná zranění 18 osob.

Po srážce s letadlem pobřežní stráže urazil Airbus ještě asi kilometr, než se zastavil. Posádka zprvu nevěděla, že letadlo hoří. O požáru informoval piloty až palubní personál. K evakuaci byly použity nejprve dva evakuační skluzy v přední části letadla. Na zádi letadla bylo kvůli požáru možno aktivovat pouze jediný skluz. Vzhledem k tomu, že v tu dobu již nefungoval interkom, palubní personál otevřel východ z vlastní iniciativy. Další skluzy nebylo možno použít kvůli požáru. Jako poslední opustil palubu kapitán, a to po 18 minutách, když se přesvědčil, že na palubě nezůstal žádný cestující nebo člen posádky (hlavní část evakuace trvala sedm minut, několik konsternovaných cestujících musel k opuštění letadla přimět kapitán).

Piloti Airbusu uvedli, že až do okamžiku srážky letoun pobřežní stráže neviděli. Proč vstoupil Bombardier Dash 8-300 (MA722 Mizunagi-1) na dráhu 34R bez povolení je předmětem vyšetřování. Kapitán letadla vyvázl z katastrofy s těžkým zraněním. Vyšetřovací tým zajistil zapisovač hlasu v pilotním prostoru CVR, který je v relativně dobrém stavu. Na palubě letadla pobřežní stráže zahynulo pět členů posádky.

Přepis komunikace posádky JL516 a letadla JA722A včetně komunikace bezprostředně po srážce je zde. Video zachycuje i moment srážky s vojenským letadlem.

Provoz na letišti Haneda zůstává v důsledku probíhajícího vyšetřování stále omezen, což způsobuje zpoždění letů. (Foto: AP, wikipedia, planes.cz)


Fotografie k článku



Související články

Související kategorie

Komentáře



Ján Smriga - nepřihlášený host (...40.245...)
07.01.2024 15:41
To Fakta:

No napríklad strata z času, keď bolo letisko uzavreté a X letov museli zrušiť, odklonenie letov... Lietadlo im síce pokryje poistka, lenže to je celý kolobeh vecí, ktoré tá havária ovplyvnila, to nie je len jeden stroj a bodka...

Jiří - nepřihlášený host (...30.175...)
07.01.2024 12:20
Chytrost

Vy tu v diskuzích na planes.cz jste všichni chytří a namachrovaní. Bohužel, "rozumíte" jen letadlům, jinak jste v řítním soukolí....

Kalfa - nepřihlášený host (...115.9...)
07.01.2024 09:28
Tady je zas někdo chytrej jak radio - ten přede mnou

Tak to dopadne, když se někdo bez naprosté znalosti obchodních vztahů, vyjadřuje k ekonomice.

Fakta - nepřihlášený host (...165.97...)
07.01.2024 09:15
Ztráta očekávaných zisků?

Jaká pak ztráta, čeho? Neprodaných letenek? Jak může někdo ztratit něco, co ještě nemá? Kdyžtak je to výpadek očekávaných zisků. A to snad nemá záložní letadlo? Každá dopravní společnost má zálohy. Takže je to jenom pitomý japonský kec, že budou mít nějakou ztrátu. Jediné, co ztratí, je svou pověst, jsou to teď malí hlupáčci, co ani neumějí řešit bezpečný pohyb letadel po letištní ploše!

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace